30. decembra 2009

CENZÚRA žije- HURÁ!!!!

Už som dostal výstrahu!


Vážení, na tomto blogu, ako v úvode píšem, budem sa snažiť zverejňovať len príspevky, ktoré sa zakladajú na pravde. Aspoň, si myslím, že je to pravda, alebo skutočnosť zodpovedajúca pravde. Teraz čo zverejňujem, je skutočnosť, ale či je to pravda neviem, ale je to môj blog, preto sam sebe nemusím dávať výstrahu. Chcem všetkých, ktorí budú čítať tieto riadky , aby si dávali pozor čo budú písať na webovú stránku obce Brehy do Knihy návštev. Keď budú!
Lebo:
tam si musíte sakramentský dávať dobrý pozor čo napíšete, lebo cenzúra vám ihneď nasadí filter a bude sa mazat!

Keď tvoj príspevok najprv prebehne cez „colnicu“, alebo čo ja viem cez čo, tak potom máte nádej, že z vás nespravia „buzeranta“ a váš príspevok nebude ohodnotený ako vyznanie lásky.

Preto „drahi Jojo a Astasov," dávaj si pozor na to čo píšeš. Urážať dôchodcov môžeš formou, že dáš návrh aby im vypli internet, ale buď si vedomý, že dôchodcovia sa nedajú urážať, lebo: Oni už určite boli tým čím si ty teraz, ale ty budeš dôchodcom neskôr, určite ním raz budeš, to som si istý, takže aj na teba čaká, že ťa budú urážať mladší.

A propo: mpapanek vy si myslite, že vy nebudete dôchodcom? O tom pochybujem a keď vtedy vás bude niekto urážať a budete sa chcieť brániť tak budete spokojný, keď vám niekto „zavrie hubu“?!

Pre ilustráciu uverejňujem aj kópiu z Knihy návštev.


Návštevná kniha? ( asta.stasov@inmail.sk ): Výstraha?


Nemusíte dávať žiadne výstrahy," drahi " Hosť. Veď to čo obsahuje Kniha návštev a celková web stránka za čo stojí????,. Nestojím o takú "návštevu" a podľa Vás, kto o ňu stojí? Veľa ľudí nie!, to som si istý. Keď ju aj zrúšite nikto o nič nepríde. To si píšte!!

                                                                           Streda, 30 December 2009

Hosť ( mpapanek@gmail.com ): Prve upozornenie!!!

Nasi drahi Jojo a Asta.stasov. Skuste si vymienat vase vyznania lasky :) mailovou formou a nespamujte navstevnu knihu!!! Inak budem nuteny spravit filter a mazat vase prispevky!!! Pardon za haciky, nauceny som na PC pracovat bez nich :)

                                                                           Pondelok, 28 December 2009


Na záver:
Vlastne záver nie je. Ja som sim istý, že to bude mať pokračovanie!!! Pardon za moju pravdovravnosť a otvorenosť, ja som naučený pracovať tak, ako pracujem až dovtedy dokedy budem dôchodcom. A dúfam, že ním budem až do smrti.

1. decembra 2009

OBYČAJNÍ ĽUDIA

HLAVY HORE! – „nebojme sa“!




Do naších poštových stránok sa v poslednej dobe dostavajú mininovinky od Igora Matoviča, v ktorých nás vyzýva, aby sme sa zomkli a spoločne prišli do cieľa, kde bude vládnuť spravodlivosť, rovnosť a poriadok. Ako to pekne znie. Kto by to nechcel.
Ja som za, kto ešte?!

Odporúčam každému, aby si to prečítal, a pridal sa, lebo stojí to za to.

Síce ja hlavu vždy držím hore, nesklonil som ju- takže o tom no coment!

Lenže: nedá mi, aby som si trošku nezapochyboval, lebo:

 Ako vieme, žiadna nová strana, nesľubuje nič, čo by sa nám nepáčilo a my sme národ pochybovačný. Ja tiež. Štrngali sme kľúčmi v Novembri, verili sme Mečiarovi, Dzurindovi, Ficovi ......., a? čo ďalej! Sklamali sme sa? Niektorí áno, niektorí samozrejme nie.
Čo je vlastne tá demokracia?

Pre zopakovanie definície: 1.vláda ľudu;  2.štátne zriadenie s pluralizmom politických strán (v parlamente) vybudovaných na báze ústavných demokratických práv a volieb; 3. spoločenská, sociálna a politická rovnoprávnosť občianstva.

Pán Igor Matovič sa snaží, čo je správne, založením novej strany obyčajných ľudí, dosiahnuť cieľ, aby demokracia bola nie len na papieri, ale aj v skutočnosti. Podarí sa mu to? Samému sa nikdy nič nepodarilo, to je jasné, ale dúfa, že keď sa k nemu pripojíme aj my, tak za pokus to stojí. Prečo nie?! Veď ja som vždy bol toho názoru, že keď v krčme sme všetci múdri a vyriešili by sme problémy raz dva, ale tam sa to nedá, tak sa spojme a skúsme to. Lenže, zase je tu

lenže

v petícii pre založenie občianskeho hnutia OBYČAJNÍ ĽUDIA stojí takto:

1. V záujme vyčistenia politiky od prevracačov kabátov nesúhlasíme, aby na kandidátke OBYČAJNÝCH ĽUDÍ , bol ktokoľvek, kto v minulosti bol členom akejkoľvek politickej strany, či spolupracovníkom ŠTB.

2. Súhlasíme, aby na kandidátke OBYČAJNÝCH ĽUDÍ mohol kandidovať každý, bez toho, aby sa od neho vyžadoval vstup do hnutia.

Babo raď! Byť-či nebyť? ( Biť- či nebiť?)

Celkom by som tomu nerozumel, keby som tomu rozumel, ale keďže tomu nerozumiem tak tomu rozumiem. Teda to bude asi takto:

Kto bol členom akejkoľvek politickej strany, nemôže byť na kandidátke OĽ,(Obyčajní ľudia) ale môže kandidovať na kandidátke OĽ, aj bez toho aby bol v hnutí. Už tomu rozumiem. Už ma z toho boli hlava, ale ideme ďalej...... Dúfam, že nám to pán Mgr. Igor Matovič vysvetlí.

 Na úvod iba malé odbočenie. Pán Matovič?
Keby "súdruhpán" Dubček, chcel byť na kandidátke OĽ ako by to s ním bolo? A ako je to s kriminalistami, ktorí sa infiltrujú do zločineckých bánd, aby poznali ich taktiky a potom mohli ich súdiť? Tak čo keď aj ja tvrdím, že nesúhlasím so stranou v ktorej som bol, ale aby som poznal ich taktiku, tak som sa tam „votrel?“

 A keď do hnutia OĽ vstúpi bezúhonný človek, ale po čase sa program strany zmení a bude neprístupným jeho cíteniu a on odíde z hnutia. A chce vstúpiť do strany, či hnutia iného/inej , ale zase bude podmienka, aby nebol v minulosti v žiadnej politickej strane. A pro po.... neviem či aj ROH, bola politická strana?

Ja som bol v strane. Súďte ma! Ako to bolo....To nepíšem pre ospravedlnenie, ale iba pre spomienku.

Do komunistickej strany som vstúpil ako vojak základnej vojenskej služby a to preto, aby som dostal „opušťák“ 3 + 3. Poznámka pre mladších:- opušťák, to je že som mohol ísť domov na 3 dni (voľná )a 3 dni na cestu. Spolu 6 dní. Nestálo to za to?! a bolo to v roku 1967. Ale prišiel rok 1968, a už som bol v civile a písal som heslá ako napr.: "Lenin zobuď sa Brežnev sa zbláznil "a pod. Ja som ich ako komunista v noci písal a druhý komunista ich cez deň mazal.
     Neviem či som bol člen, alebo ?! Raz toho komunistu, čo heslá zmazával som sa spýtal, že keby teraz viedli cez našu dedinu v okovách otrhaného, hladného Husáka a Brežneva, či by im dal napiť, najesť? On bez váhania odpovedal, že samozrejme áno. Keď som mu povedal, že nie je správny komunista, lebo správny komunista by povedal, že to sa nesmie stať. A on túto možnosť pripustil, tak nie je správny komunista. Aspoň pol roka sa na mňa hneval.
Tak teda kto bol správny komunista? Kto ?

 Prišiel rok konsolidácie a, rok 1969 a aj previerky do strany. Samozrejme, že som neprešiel, resp. nechcel som a bol som rád. Lebo som nemusel platiť členské, ale neobesili ma, asi za dva roky v strane som toho nenapáchal veľa, a ani ma nezavreli.

Tak môžem, či nemôžem kandidovať?!

a pro po:  Komunisti môjho otca v rokoch 1952 zavreli do PTP, najstarší brat bol na vojne 3 roky, mama na smrteľnej posteli a bolo nás 7 deti – takže treba k tomu komentár?!

 Veľa komunistov poznám, ktorí boli v strane len preto, aby dcéra, či vnučka mohla byť prijatá na vysokú školu. Samozrejme, že v duchu nadávali na komunistickú stranu ako teraz nadávame na vládu.

Zaslúži si taký „komunista“ opovrhnutie?!

Vtedy nebola sloboda prejavu, teraz je sloboda prejavu ale sloboda po prejave?!

 Poznal som aj komunistov, ktorí iba schôdzovali, mudrovali, v práci nerobili nič, lebo nemali čas, veď sama schôdza, zjazdy- ale vyznamenania plné hrude, diplomy, brigády soc. práce a čo ja viem, čo ešte a

zaslúži si taký komunista dnes niečo povedať do politiky? A koľko takých je tam hore?! (Nemyslím tam, odkiaľ už nie je návratu).

Pomôžeš? Pridáš sa?

P r i d a j t e   s a    a j    VY!

Ja hovorím áno- lenže ostáva toto LENŽE.

Pokračovanie v ďalšom príspevku

9. novembra 2009

Nie je pošta ako POŠTA

Veľa hovoriť a veľa povedať nie je to isté.

Anka s Katkou Brychtovou

Pri slove pošta si každý vytvorí svoj vlastný obraz. Niekto si predstaví budovu pošty, niekto poštára, či list, pohľadnicu, proste všeličo. Niekoho pošta či „poštár“ poteší , hlavne keď prinesie dobrú správu, či peniaze. Niekedy je to naopak. Nepoteší. Ale čo sa budem o tom rozpisovať.
Poďme k veci 

 
Nikdy nie je pošta ako pošta. Hlavne keď nie je pošta pre mňa, ale je Pošta pre teba.

 
Keby k vám prišiel Janko z Pošty pre Teba, tak určite by vám blyslo všeličo mysľou. Ale ja som išiel na Poštu pre teba, skrátim to na PPT aj z Ankou bez akýchkoľvek emócii a úvah, kto nás pozval. My sme sa pozvali sami. A bolo to tak, že v Teleráne (v Pondelok a Piatok) som si zasúťažil a odpovedal na jednoduchú otázku a už to bolo. Vylosovali ma na nakrúcanie PPT. Aby bolo jasné- my sme iba ako prísediaci, či diváci . Samozrejme mohol som si zobrať so sebou niekoho, čo som aj urobil. Išli sme dvaja.
Vlakom.

Úmyselne sme prišli skôr do Blavy , aby sme sa z Ankou  trošku poprechádzali po starej Blave. Prečo nie. Veď všade teraz je aktuálna ta „svinská“ chrípka a vraj treba sa nadýchať čerstvého vzduchu. Nuž v Bratislave a čerstvý? No nechajme to na Ministerstvo životného prostredia. Prezident SR menoval nového ministra Jozefa Medveďa a ja som si myslel, že to je náš Jožko, ale škoda, nie je to on. Nevadí.

 
Proste išli sme „chodníkom“ po Štefanke a na Palisádach sme si to odbočili až k hradu. Poprezerali sme si aj staré budovy, ale aj nové domy, ktoré určite nepatria „chudobným“, ale okolo takejto vilky, iba plot je tak hodný takých 50 až 100 000 €. Po našom starom tak jednoducho 2-3 milióniky slov. korún. Pokochali sme sa, ponadávali sme si, nie sami na seba, ale každý si to domyslí a pobrali sme sa k Dunaju a poďme ho smerom k Mlynskej Doline. No prišli sme tam predsa ešte skoro. Od 9 h. rannej, keď sme pricestovali do „krásavice“ na Dunaji sme peši prišli na Slávičie údolie okolo 12 hod. Pozreli sme sa na miesto, kde odpočíva Alexander Dubček a mnoho iných známych osobností a na pol jednu sme prišli do budovy STV.

 
 

Ako nás predtým moderátor, publicista a manažér Martin Kontúr telefonicky informoval, tak to aj splnil. Medzi mnohými prítomnými, ktorí boli aktérmi PPT, ako aj mnohými komparzistami, nás-( výhercov telerána  bolo  8) Martin privítal, usmernil, a môžem konštatovať, že nás „usadil“ do kresiel, čo najvýhodnejších. Vďaka ti Martin. Nesklamal si, a želáme ti veľa úspechov v tvoje práci aj v osobnom živote.
Drž sa! (len preboha nie ostnatého drôtu a ani vysokého napätia)

 
...a pro po-
O dva dni je Martina,
 tak ti ja z Ankou želáme všetko najlepšie, (nebudem vyberať z internetu slogany- gratulácie), ale vlastnými slovami ti zo srdca želáme veľa lásky, pohody a ja dodám svoje vlastné: nech sa ti splní to, čo by si ty mne želal.

 
Samotné nakrúcanie PPT je dobre zorganizované. Účastníci, či už pozvaní, alebo pozývajúci, ako aj ich rodinní príslušníci sú do štúdia nasmerovaní a odprevádzaní, mne spletitými chodbami, tak aby sa nevideli. Proste tak, ako to má byť.

 
Zážitok z nakrúcania bol proste nádherný. Po štyroch prípadoch bola hodinová prestávka. Potom ešte mali nasledovať 3 prípady. My sme sa kvôli vlaku domov už nemohli zúčastniť na nakrúcaní, tak sme ušli.
Prepáč Katka.
Ale keby sme bývali blízko Blavy, alebo v Blave, tak sme na každom nakrúcaní prítomní. No, keď nie na každom, tak aspoň vždy, keby bola možnosť.

 
Aj tak sme pri odchode „naďabili“ na Katku Brychtovú a ja som Anku a Katku stihol odfotografovať pri tom, keď Anka Katke venovala knihu BREHY hrnčiarska obec zvyky, piesne história.

Katka sa ešte Anke opýtala, kde sa Brehy nachádzajú , a dúfame, že keď si knihu prečíta bude vedieť. Potom ešte z ochotou sa s Ankou odfotila.

 
Pre Martina Kontúra sme, žiaľbohu knihu nemali zo sebou, ale sme sľúbili, že nájdeme nejaký spôsob, a knihu mu doručíme.

 
Tak sme využili aj tuto príležitosť a snažili sa priblížiť Brehy ako také aj medzi ľudí, ktorí sú od Brehov vzdialení nielen „kilometrážou“, ale aj informatívne.

 
Ďakujeme ti Martin, Katka , Janko aj všetkým , ktorí majú s tým do činenia.
    

 Anton Stašov a Anka

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

21. októbra 2009

Peter Dvorský a BREHY?!

Umelec- kontra BREHY


.......,že Peter Dvorský je umelec, uznávaný celosvetovo, o tom dúfam niet pochýb;


.......,že pozná Miláno, New York, či Peking, alebo iné svetové veľkomestá, o tom dúfam niet pochýb;


......,že ho poznajú ľudia znalci umenia, ako aj prostí ľudia, o tom dúfam........;


......,že.....atď,.........o tom dúfam niet pochýb;

...,ale žeby Peter Dvorský, svetoznámy umelec niečo vedel o Brehoch?!, o tom každý do dnešného dňa by mohol pochybovať.

Ale po dnešnom dni 19-nástom októbri 2009 už každý môže smelo pochybovať.


Prečo je tomu tak?

Ja , obyčajný občan, „Brežan“, či obyvateľ Brehov, člen novovzniknutého Občianského Združenia „Brežan“ som v celo rannej súťaži vyhral 2 vstupenky na nakrúcanie relácie Petra Marcina „Chodili sme spolu“.



Pozvaný hosť na túto reláciu bol umelec z veľkým U, Peter Dvorský, jeho manželka Marta a brat Jaroslav.

Pochválil som sa aj Janke Čunderlikovej „ z OZ Brežan,“ a ona ihneď rozmýšľala, že keď z Ankou budeme mať príležitosť sa s ním stretnúť, aby sme nejako mu pripomenuli, že sme z Brehov.

Janka nemyslela na seba, ale na OZ Brežan.
Ale ako?




Nuž, venovali sme mu knihu od nebohej Rozálii Michalcovej Brehy hrnčiarska obec, zvyky piesne, história.
Veď keď už sme „zviditeľnili“ Brehy u menej známej osobnosti ako je zabávač Jožko Pročko, či už u dramaturga Televízie Lux Dušana Lechana, pokúsime sa aj u umelca, znalca spevu.

Anka mu ju ponúkla a verte, alebo nie ON bol milo prekvapený a ako keby Brehy poznal poznamenal: Brehy?!, óó ďakujem, a viditeľne sa potešil.

 
A zasa sme boli potešení aj my, už aj preto, že dovolil sa s ním sfotiť, a pevne veríme, že niekedy sa pozrie do knihy, a určite si spomenie, že našli sa „dvaja“ z Brehov, ktorým asi záleží na ich dedine.

Ja zasa tvrdím, že nie len nám “ dvom“ záleží na našej obci, či dedine, ale určite keď nie každému, tak mnohým z nás.

Každý to prejavuje iným spôsobom.

Nuž tak! Spomeňme si na známy výrok J. F. Kennedyho: „Nepýtaj sa čo urobila Amerika pre teba, ale čo si ty urobil pre Ameriku? Veď nie je to , to isté aj

: -Nepýtaj sa čo Brehy urobili pre teba, ale čo si ty urobil pre Brehy?



Anna a Anton z Brehov

Dodané do Zvesti z Brehov, textovo neúpravené, foto plus.


Nečakané, ale milé stretnutia.




Ešte sa vrátim k otázke „Prečo Brežské remeselné dvory? „ BRD priniesli nielen to o čom sa už popísalo , ale pre mnohých aj milé, nečakané stretnutia. Niektorí návštevníci, ani nečakali, koho tu stretnú. Samozrejme nemyslím nemilé stretnutia, tým sa dá vyhnúť, ale naopak príjemné a milé.




Na fotografií vidíme, že aj Janko Frank s manželkou, boli radi, keď sa stretli s bratrancom na BRD. A verte, že aj bratranec bol rád, že sa mohol stretnúť s Jankom a jeho rodinou. Niežeby inokedy nemali čas, ale vždy niečo príde do cesty a zo stretnutia nie je nič.



Aj Anka bola veľmi rada, keď sa stretla s grafičkou tlačiarni SB Press z Tlmáč. Bolo to milé a srdečné stretnutie. Zuzka aj zo svojím priateľom si z Brehov okrem iných zážitkov odniesla aj spomienku na toto stretnutia. Veru, hovorím vám, bola veľmi šťastná a spomienka jej ostane.
No neoplatí sa také podujatia organizovať aj v budúcnosti?!

Takých stretnutí určite bolo viac, ale my o nich nevieme. Podeľte sa s nami o nich v našich novinách. Budeme radi a aj mnohí čitatelia radi zaspomínajú.



Anton Stašov

Prečo PROČKO?: 1.Brežské dvory

                                     Aj tento článok bol "vyexpedovaný" , textovo nezmenený, do Zvesti z Brehov. Foto som do blogu pridal.
Ozaj prečo?




Vaša Janka, asi každý vie o koho ide, v článku Prečo Brežské remeselné dvory? sa snažila dať odpoveď na to prečo? Ja sa budem ju snažiť iba doplniť a odpovedať.



Je samozrejme, že ako každý občan na celom svete chce po sebe zanechať kus nejakej činnosti. OK, opravím sa , skoro každý. Veď preto sme na svete. A keď postupujeme postupne od rodiny až k celej populácii medzitým je aj článok obec. Preto ani obec nie je výnimkou. Akú vizitku za sebou necháme to záleži na nás. Naša obec, ako je známe bola "odjakživa" hrnčiarskou. Vyníkala hrnčiarstvom.

A nielen tým. Aj iné hodnoty tu boli, sú a budú! A že my o nich nevieme, tak buď preto, že nechceme, alebo sme veľmi pohodlní.

Prednedávnom bolo založené Občianske Združenie Brežan, a zatiaľ sa činí veľmi dobre. Snaží sa zachovať a udržiavať tradície pri živote. Všetka česť, menovať nebudem nikoho, lebo by to bolo nečestné. Každý vie prečo. Ten urobí to, ten zasa to a smotanu zlíže iba on. Žiaľbohu tak to bolo aj bude.

Vrátim sa k Brežským remeselným dvorom. Našu hrnčiarsku prioritu stelesňuje zatiaľ iba jeden hrnčiar Janko Fiala aj zo svojím vnukom. On nás reprezentuje na mnohých miestach ale málokto o tom vie. Prečo? Na to neviem odpovedať, hoci , no o tom pomlčím.

A predstavte si, že taký človek nie celkom neznámy v médiach Jožko Pročko prišiel na Brehy,




navštívil Brežské dvory a osobne pozval Janka Fialu na slávnosti podobného charakteru do Haliča, kde Jožko Pročko vlastní reštauračné zariadenie.



Proste tam je doma. Janko Fiala tam bol, reprezentoval našu obec a Jožko Pročko verejne v rozhlase povedal, že Brehy " sú na jednotku".

A on je pre nás cudzí človek. Za to on nás podvihol v cudzom svete. Prečo o ňom toľko píšem? Mám na to svoj dôvod.



Taký jednoduchý a pritom považovaný za "streleného" Jožko Pročko prišiel na Brehy a on, ktorý o nás nemusí nič vedieť si ihneď kúpil knihu Brehy, hrnčiarska obec, zvyky, piesne, história.

NÁVRATY - na: 1.Bežské dvory

Tento článok je tiež zaslaný do Zvesti z Brehov. Na tomto blogu ho uverejňujem z podobných dôvodov, ako aj článok „Aj to sa stáva“. Nie žeby som nedôveroval redakcii Brežských zvesti, ale predsa ako sa hovorí „dôveruj, ale preveruj!“


I. Brežské remeselné dvory

už skončili. Dopadli dobre? Obstali v konkurencií z inými dedinami.? Na druhý rok budú lepšie?

Na tieto otázky by sme smelo mohli odpovedať 3x áno.
                                                     Prečo?

* Ako vieme, pred rokom sme tu mali oslavy 725 výročia prvej písomnej zmienky o Brehoch.

 Tieto oslavy , ako opisuje v Zvestiach z Brehov v č.2/2009 Vaša Janka boli spojené aj s remeselnými dvormi. Že tieto oslavy dopadli na výbornú, netreba nikomu zdôrazňovať.

Takisto pod názvom  v skratke opísala prečo? K tejto tematika sa bližšie píše v článku "Ozaj prečo?"
"Prečo Brežské remeselné dvory"




* Že tohtoročné Fašiangové oslavy dopadli na výbornú, tiež nie je nutné nikomu zdôrazňovať.




* Že I.Brežské remeselné dvory dopadli na výbornú- je nutné zdôrazňovať.



Lebo:

celá táto akcia prebiehala v premiére. Na reprízy sa čaká a možno z väčším napätím. Budúci rok 2010 bude rokom významných volieb o.i aj komunálnych. Že toho roku sa náš starosta obce "pochlapil" aj zo svojím tímom a ukázal čo vie to sme videli.
Keď sme už pri tom, zaregistroval som aj to, že náš starosta v obecnom rozhlase vyhlásil osobne aj správu v takom duchu: "...keď niekto bude s niečím nespokojný, uvidí nejaké nedostatky, nech to ohlási mne:"

Je to krásne, ale nebolo na neho všetkého veľa? Preto nemienim v tomto článku uvádzať žiadne mená, či už v kladoch alebo v záporoch. Všetko nechám na starostu. Ja by som toto hlásenie upravil asi takto:

 Keď niekto robí neplechy,(napr.: rozbíja stoličky pred krčmou),nech to nerobí. Hanbu robí nielen sebe ale aj ostatným občanom.


 Keď je niekto nespokojný s niečím konkrétnym, nech sa obratí na predsedu komisie zodpovednej za to a za to za pánom XY. Keď to on nevyrieši, potom už nastúpim ja.


 Ja na všetko nestačím. Či mám po oslavách povedať: Dobre som to urobil, alebo urobili sme to zle?

Keďže poznáme Jura, vieme, že on to neurobí a všetko aj dobro aj zlo berie na seba. Preto v tomto článku nebudem chváliť ani haniť iných, ktorý mali určite tiež veľký podiel na tejto akcii nech to urobí on sám. Ja aj za mnohých iných smelo môžem konštatovať:
Juro, klobúk dole, urobil si to na VÝBORNÚ! Ty túto vetu môžeš rozdeliť na drobné, podľa svojho uváženia. Lebo len ty vieš kto na tom mal najväčšiu zásluhu. Preto už teraz to dávam svoj hlas v budúcich komunálnych voľbách a vyzývam ťa , aby si znovu kandidoval.

Keď niekedy počujem, ako niekto vychvaľuje osobu menovite, lebo vraj "on je všade pri tom". Áno, každý dobre vie, že je pri tom, keď ho každý vidí. Ale aké bolo pozadie za oponou? My o tom nevieme, preto prenechajme chvály na starostu.

A teraz znovu k tým dvorom.

Bol som aj v Kežmarku na Európskych Remeselných Slávnostiach.



 Ako tam bolo o tom sa nebudem rozpísovať, lebo to by bolo nefér porovnanie. Kežmarok je Kežmarok. Každý vieme , že Kežmarok je slobodné kráľovské mesto a je v počte obyvateľstva 8x väčšie ako Brehy. Preto nie je možné už aj z týchto dôvodou porovnávať, ale predsa.

V Kežmarku sa táto akcia vykonávala na uzavretom priestore námestia. Vstup tam bol len na kúpenú vstupenku. To by však nebolo na tom nič zvláštne. Mesto potrebuje financie na úpravu a zveľaďovanie. Tieto remeselné priestory neboli vo dvoroch, preto to neboli remeselné dvory. Bolo tam však sústredené veľa remesiel. Na druhý rok, tam aj Brehy budú mať zastúpenie našim hrnčiarom Jankom Fialom, čo je pre nás česť. On nás všade dobre reprezentuje. O tom v inom článku v týchto zvestiach.

Anton Stašov


Poznámka autora: Text zasĺaný do Zvesti z Brehov ostáva nezmenený. V tomto blogu su pridané iba ilustráčne fotografie. Fotografie z rôznych akcií má redakcia Zvesti z B. k dispozícii, takže na uverejnení záleží iba nej.

18. októbra 2009

Kto je "BREŽAN?

   To je môj príspevok do Zvesti z Brehov. Tu ho uverejňujem z dôvodou, keby sa náhodou z rôzných príčin tam nedostal. K tomu príspevku však dodávam aj vlastné úvahy o ktoré by som sa chcel podeliť. Pozn.: Článok ostáva v pôvodnom znení.
Aj to sa stáva
 

 
Pri ceste po Slovensku sa nám stala aj taká milá príhoda.
     Z neznámym spolucestujúcim, sme sa okrem iného zarozprávali aj o tom odkiaľ sme. Bol zvedavý, čo ako robíme dôchodcovia okrem toho že cestujeme po Slovensku. Samozrejme, že sme mu povedali čo. Záhradka, domácnosť a všeličo iné. Keď sa od nás dozvedel, že sme z Brehov a oslavovali sme nedávno aj 725 výročie a sme sa aj pochválili knihou “ Brehy- hrnčiarska obec, zvyky, piesne, história, ktorú prostredníctvom svojch deti vydala nebohá Rozália Michalcová ihneď zbystril pozornosť.

 
-Ja si ju od vás kúpim, povedal neznámy cestujúci, čo to stojí? Hneď vám zaplatím. Povedali sme mu cenu a bez rozmýšľania vytiahol 5 eur.

 
-Ale my knihu zo sebou nemáme, odpovedali sme mu. Podal nám svoju navštívenku so slovami: -To nevadí, pošlete mi ju, keď budete mať čas. Ja vám verím.

 
Stalo sa, ale s menšou zmenou. Knihu sme mu neposlali, ale ja som mu ju osobne doniesol do Bratislavy.

 
Prečo to píšem? Ten človek a to konkrétne Mgr. Dušan Lechan , dramaturg TV Lux v Bratislave na Starých Gruntoch nám veril. A nielen to. TV Lux má cirkevné a duchovné zameranie a ten konkrétny človek, ktorý žije v Bratislave a pochádza z Humenného má záujem o históriu našej obce. A prisľúbil, že len čo si nájde čas a z knihy vyberie niečo vhodné na spracovanie v TV Lux, tak to urobí.

 
To nás veľmi hrialo pri srdci, lebo okrem neho aj Jožko Pročko prejavil záujem o našu obec podobným spôsobom. O tom v inom článku.

 
Myslite, že k tomu treba komentár? Ja myslím, že nie.

 
Anton Stašov


 
Prečo som tento článok považoval za diskutabilný? 
  •  Pri príležitosti 725 rokov od prvej písomnej zmienky o obci Brehy, deti Rozálie Michalcovej, na základe jej zbierky vydali knihu, o ktorej je reč v tomto článku. V úvode píše: "Dokazovať dnes hrnčiarsku tradíciu v Brehoch,...atď, je dosť ťažko aj pôvodnému obyvateľovi  a nie už tým, ktorí sa do Brehov prisťahovali.
  • Určite autorka myslela aj na tých, ktorí sa naopak z Brehov odsťahovali. A prečo sa o históriu zaujímal, práve ten človek, ktorý nemá z Brehmi nič spoločné? Prečo Jožko Pročko prišiel na „Brežske dvory“ a kúpil si knihu , ktorú napísala autorka R. Michalcová?

    • ...keby si dramaturg Dušan Lechan, túto knihu iba odložil do knižnice, jedno je isté , že už aj za to ,že si ju zadovážil, zaslúži si úctu. Určite sa do nej niekedy pozrie a čo to sa dozvie o Brehoch.

    • ...keby si zabávač Jožko Pročko, túto knihu.....a.t.ď

    • ...keby si hocikto iný, čo nemá z Brehmi nič spoločné, túto .....a.t.ď ...to isté.

    Poznamenávam, že nerobím knihe propagandu, vydavateľka Anna rod. Michalcová nie je odkázaná na jej predaj, ale kto sa zamyslí, tak tomu bude jasné.

    Ja nebudem vysvetľovať čo mám na myslí, ja budem len argumentovať a všetko nechám na vás.

    Ja bývam na Brehoch 27 rokov. Celý tento čas sa považujem za obyvateľa Brehov. Narodil som sa v Breznici, považujem sa za rodáka z Breznice. Keď som pred troma rokmi ukončil Univerzitu tretieho veku na UMB v Banskej Bystrici, tak pri imatrikulácii ako aj promócii ma vyzvali Anton Stašov z Breznice.Nie z Brehov.

     Bola tam aj brežianka Milka Tencerová, ktorá keby bývala aj v Karlových Varoch, tak by bola promovaná ako Emília Tencerová narodená v Brehoch. Je to správne?

    Je ten Brežan, ktorý sa tu narodil a tu nežije?, či ten čo tu žije, ale sa narodil niekde inde? Alebo ten, čo sa tu narodil a aj tu žije? To nechám na vás. Podľa mňa, ten čo vie kde a s kým žije.Kto pozná miesto, kde pracuje, kde sa zdržiava.

    Dušan Lechan a Jožko Pročko nie sú Brežania?!, keď vedia, či chcú vedieť o Brehoch viac ako my? Ja som nikdy nezniesol žiadne vajce, ale kto sa viacej rozumie do praženice, ja či sliepka?

    Pri oslavách 725 ročnice, som sa rozprával s neznámym a keď som mu na otázku či som Brežan povedal:, že nie, že ja som Vychodniar, tak jedna osoba, ktorá ma poznala sa ozvala, že čo to táram, že som Brežan.
  • A som? Alebo som Brezničan, kde som sa narodil? Moja odpoveď znie:
    Ani jedno ani druhé.


    Prečo nie som Brežan: Raz som vo vlaku spolucestujúcemu povedal, že som z Brehov. To som nemal. Spýtal sa ma koľko majú Brehy obyvateľov, koľko je tu voličov? To som ešte ako tak vedel. Ale keď ma „začal spovedať“ o poslancoch obecného zastupiteľstva , koľko ich máme, aké komisie sú v obci a podob., tak som povedal, že nie som Brežan, len tu žijem. Ešteže tak som obišiel.

    A koľko Brežanov by vedelo vymenovať poslancov obec. zastupiteľstva, okrem nich samých a ich rodín? Koľkí by mi vedeli vymenovať komisie, ktoré tu pracujú?, a kto ich riadi?

    Načo?!, a načo ste ich volili? Len tak?!, pre srandu, alebo pre ich prestíž? A voľby sa znovu blížia, zase ich budeme voliť, len tak pre srandu?. Viete ktorý poslanec čo robí, a ktorý nerobí nič? Keď vy áno, ja nie. A preto si nezaslúžim povedať, že som Brežan.

    Prečo nie Brezničan: To je myslím dosť jasné, o svojej rodnej obci neviem ani toľko ako o Brehoch a za to sa veru hanbím. Ale to mi nepomôže, keď sa s niekým stretnem a ten sa ma začne vypytovať viac ako viem.

    • Tak sa vás pýtam, nezaslúži si úctu viac ten, čo nepotrebuje a chce ako ten čo potrebuje a nechce? Ja si myslím, že k tomu nemám čo dodať. To nechávam na vás.




17. októbra 2009

"Čaj o Piatej" sa vydaril!

Včera, t.j. v Piatok, 16.októbra 2009 sa konalo posedenie v Kultúrnom dome v Brehoch, ktoré organizovalo OZ Brežan, Klub dôchodcov a Obecný úrad.
   Toto posedenie bolo aktualizované pri príležitosti Mesiaca Októbra , ako Mesiaca úcty k starším a ako prvá akcia toho druhu , z "kuchyne OZ Brežan.  Celkovkove sa na tejto cieľovo úspešnej akcii zúčastnilo viac ako 100 občanov a to nielen starších, ale aj ostatných záujemcov.   Čo sa týka, vstupného 1 euro, tak sa situácia organizátormi zmenila tak, že sa neplatilo nič, ale pohostenie tam bolo na úrovni.
    Kapustnica bola výborna, slané pečivo a aj sladká štrúdľa "nad úroveň". Kto si chcel ovlažiť hrdlo minerálkou, tak tej bolo na stole dosť. Kto si zasa zatúžil pochutnať na "vínečku", tak si mohol od Hely Klongovej kúpiť litrík za "jedno eurko."
   Kto chcel, mohol si aj pri hudbe "zakrepčiť", zaspievať a myslím, že nikto neodmietol príspevok na hudbu, ktorý zbierala Hela Klongová. Veď každá hudba stojí "groš" nie?!
   Na obr.: Anton Stašov a Janko Fiala si trošku viac "uhli" minerálky.

    Samozrejme, že nechýbala ani tombola. A ceny to vám tam veru boli.!  Ja som vyhral bosorku. Boli tam aj ceny ako napríklad forma na pečenie od hrnčiara Janka Fialu. A túto formu ako na potvoru nevyhral sám hrnčiar J.F. Ale on by si ju určite nenechal. To si píšte.
Fakt! Nie nesmejte sa, a nemyslite, to na čo myslite. Anka už tam nebola a ja som vyhral "skutočnú bosorku"! Kto neverí nech príde k nám, ja mu ju ukážem. A to zadarmo.


Mrzí ma, že som nevyhral cenu od Janky Čunderlikovej a to pedikúru, či manikúru. Aspoň by som si nemusel sám strihať nechty. Nuž čo? Musím!.

A potom, ešte tam bola súťaž ako napr. Nafukovanie balónov. Nie, neboli tam policajti ale Miro Laurinc im dával fúkať. A kto vyhral? Každý.

Že tam na "Čaji o piatej" nebol čaj o piatej o tom nech nikto nepochybuje. Ale bol!  Kto chcel, dal si ho, alebo kávu. V neskorších hodinách Katka Michalcová aj s Kristínkou a Vierou Benedekovou ponúkali ešte kapustnicu. Nuž čo, priznám sa neodmietol som.


A, aby som nezabudol, aj žienky zo speváckej skupiny HRONKA, nám všetkym pekne zaspievali. Nuž a kto vedel, tak aj ten sa pridal. Aj ja som chcel, ale nechcel som to všetko pokaziť. Tak som radšej iba pohmkával.
Nuž poviem vám bolo to ako v rozprávke: "I ja som tam bol, všetko som videl, a bolo to tak"
Anton Stašov
    

16. októbra 2009

Občianske združenie Brežan

Občianske združenie Brežan
Dnes o 16:00 ideme na základe pozvánky od Márie Fialovej na čaj o piatej.

  Som zvedavý, ako to dopadne, lebo je to pre mňa ako prvá akcia OZ Brežan spojený s Klubom dôchodcou a Obce Brehy.


  Tento "čaj o piatej", ktorý sa začne o "štvrtej" sa bude konať pri príležitosti  Mesiaca Októbra- ako mesiac úcty k starším.

     
Dúfam, že sa mi bude páčiť.

15. októbra 2009

Úvodný príspevok

Dnes som vytvoril blog pod názvom Aťo z Breznice.
   Tento názov je známy mojím príbuzným, ktorým bude väťčšinou obsah toho blogu patríť. Zároveň som umožnil tým známym, ktorých mi je e-mail prístupný, aby uverejňovali príspevky, ktoré budú niesť význam toho blogu.
   Dúfam, že tak rozšírim spoznavanie sa môjho a vašho pribuzenstva.
   Zároveň sa vopred ospravedlňujem za chyby v texte, prípadne v obrázkoch a prosím, aby ste ma na ne upozornili, respekt. ich sami opravili. Súhlasim s tým!

        Anton Stašov